Free Moldova

Stiri si comentarii legate de vechiul pamant romanesc de peste Prut

De vorba cu Barba-Cot

Republica Moldova – o ţară de

Interviu realizat de Constantin Starâş

– Da eu, ii zic lui Cubreacov: „Vlade, ia uite cum poliţistul o să-i trag’un şut cu „Papucul” în bot copilului cela cu tricolorul în mână”! Şi când şi-a făcut un vânt în băiat, dintr-o lovitură i-a strămutat maxilarul stropind peretele Parlamentului cu dinţi şi înroşind tricolorul cu sânge, de parcă era drapelul Uniunii Sovietice! Ha-ha-ha!

– Hi-hi-hi, Iura chiar cu totul i-a deformat clanţa? ! Da’ Cubreacov ce zicea? Hi-hi-hi!

– Ha-ha-ha! Costea, da ce putea să zică Vlad? Îndopa nafură cu icre roşii şi se hlizea de-l lua dracii, când vedea cum păduchioşii ceia de copii fugeau ca ţiştarii de lângă Parlament, iar securitatea şi poliţia îi prindeau unul câte pe unul. Noi chiar am pus un pariu pe o sticlă de coniac, cine mai mulţi copii o să „mângâie” cu pulanele şi „Papucii”. Eu am mizat pe SIS, că parcă mi-ar fi oleacă mai aproape de suflet, da Vlad – pe poliţie, că erau mai mulţi…

– Costea, atenţie, terminaţi pălăvrăgeala! Peste 30 de secunde începem emisiunea! – îl anunţa asistenta pe Starâş.

Moderatorul făcu o mină serioasă, pe care asistenta lui o consideră, din motive necunoscute, deşteaptă. Iar invitatul său îşi calibra vocea mormăind sub nas de vreo zece ori ca pe-o rugăciune „mason, terorist, gangster”. Ambii erau siguri că emisiunea se va derula fără careva dificultăţi. Este vorba totuşi de NIT – cea mai echidistanţată televiziune din Dealul Schinoasei.

– Stimaţi telespectatori, astăzi am un invitat de onoare, un om ilustru al Republici suverane şi independente Moldova, un mare patriot al neamului moldovenesc, un adevărat statalist, prim-viceministru, mâna dreaptă, iar câteodată şi stângă a lui Voronin – tovarăşul Iurie Roşca.

– Buna ziua stimaţi telespectatori! (cu un zâmbet îngâmfat de „creştin, dădu glas liderul PPCD).

– Iurie Ivanovici, înainte de a începe interviul, aş dori să concretizez în ce limbă vom discuta – în română, moldovenească sau rusă?

– Tovarăş Starâş, voi vorbi in rusa, ca sa mă înţeleagă şi subalternii mei miniştri precum şi alţi politicieni care nu catadixesc o boabă în moldoveneşte, ca Tkaciuk, Molojen, Climenko, Mişin, ş.a. Despre română nu poate fi vorba, pentru ca este limba statului vecin.

– Îmi pare bine ca aţi răspuns aşa de inspirat la aceasta întrebare, tovarăş Roşca, pentru că eu tot nu ştiu moldoveneşte. (Starâş râde, în timp ce liderul creştin-democrat îl ghiontea pe sub masă, chicotind.)
Iurie Ivanovici, v-am invitat în acest studio, pentru abordarea mai multor probleme. Vom discuta despre cariera dvs. politică, alegerile din 5 aprilie 2009, evenimentele din 7 aprilie 2009, precum şi despre alegerile anticipate. Prima mea întrebare este: cum a ajuns PPCD-ul să conlucreze atât de productiv cu comuniştii, pentru binele statalităţii Rep. Moldova?

– Ţin să vă amintesc, că m-am implicat în politică din 1988. Dar m-am maturizat abia la 4 aprilie 2005.
Povestiţi-ne mai amănunţit, ce s-a întâmplat la 4 aprilie 2005? A fost o decizie grea?

– Dimineaţa la 4 aprilie 2005, tovarăş Voronin m-a invitat la el, la Palat. Mi-a pus în faţă în partea dreaptă un teanc de dosare penale, iar în partea stângă o grămadă de euraşi şi mi-a spus să aleg una din grămezi. Atunci am început a mă gândi la viaţa grea a ţăranilor, la exodul masiv al tinerilor peste hotare, la traficul de fiinţe umane, la sărăcia şi mizeria care s-au instaurat în ţară, la nevoile oamenilor …..şi am ales pragmatic.

– Adică aţi ales…?

– Nu banul a fost esenţial… nici dosarele penale ulterior clasate şi nici postul de vicepreşedinte al Parlamentului, şi nici acapararea cu ajutorul tovarăşului Voronin a televiziuni EuTV, şi nici chiar deturnarea de fonduri şi credite de la „Investprivatbank” efectuate împreună cu comuniştii, ci dragostea faţă de Patrie. Iubesc acest pământ. În fiecare dimineaţă, cum deschid ochii, iau în mână puţin pământ secular moldovenesc, îl sărut şi-încep a plânge. Şi nu mă pot opri, până când nu vine tovarăşul Vladimir Cubreacov cu candela, tămâia şi vreo două trabucuri. Numai atunci mă ogoiesc un pic, sorbind din Henessy şi pufăind din trabucuri, împreună cu camaradul pierdut acum câţiva ani, care a devenit mai ortodox decât mitropolitul Petru Păduraru.

– Dar de unde luaţi pământ secular moldovenesc, locuind în Chişinău?

– Din ghivecele cu flori. De fapt, nu numai eu mă trag la ghivece, dar şi motanii mei „Budulai” şi „Predvoditeli”, cu care alternăm în umezirea pământului – eu cu lacrimi şi ei …probabil tot. Mai mult ca atât, la fiecare sărbătoare majoră în Moldova, arborez tricolorul. Ultima dată, împreună cu motanii mei „Budulai” şi „Predvoditeli”, am arborat steagul de ziua SIS-ului şi de emoţii, tocmai mi s-au umezit ochii.

– La 4 aprilie 2005 aţi înaintat careva condiţii partidului de guvernământ? Cum a îndeplinit Partidul Comunist cele 10 condiţii impuse de Uniunea Europeana?

– Eu as dori sa precizez, ca cele 10 condiţii au fost expuse de PPCD si nicidecum de Uniunea Europeana! – replică Iurie Ivanovici.

– Dar jurnaliştii din Republica Moldova, Uniunea Europeană sau SUA, corupţi de Vlad Filat susţin că, de fapt, cele 10 condiţii au fost impuse de Uniunea Europeană, iar apoi PPCD s-a folosit….

– Dumneavoastră cunoaşteţi prea bine că asta a fost o simplă coincidenţă.

– Păi au fost respectate cele 10 condiţii sau nu?

– Nu înţeleg întrebarea? – se bâlbâi Roşca.

– Care forţe antistatale au încurcat Partidul Comunist să îndeplinească cele 10 condiţii?

– Parcă tot ceva nu’nţeleg. Mai reformuleaz-o o dată!

– De ce partidele liberale au încurcat Partidul Comunist să îndeplinească cele 10 condiţii şi câţi bani au primit ei din exterior pentru aceasta? – întrebă mieros moderatorul.

– Foarte bună întrebare, tovarăş Starâş! – Roşca răsuflă uşurat. – Partidele liberale sunt nişte canalii antistataliste. Încă tovarăşul Mihail Eminescu spunea că liberalii sunt nişte curve. Marele poet, personal l-a scuipat pe Chirtoacă între ochelari.

– Stai puţin, tovarăşe Roşca, dar Chirtoacă e tânăr, cum putea Mihail Eminescu să scuipe în el?

– Atunci a scuipat în Ghimpu, că el e mai bătrân. Noi avem şi înregistrări audio. Acolo se aude clar cum cineva face „Harrrr-pştiu!”, şi un zgomot specific ştersului. Aşa poate scuipa doar Eminescu, şi numai Ghimpu se poate şterge în aşa hal.

– Ce puteţi spune despre alegerile din 5 aprilie 2009? De ce PPCD nu a trecut în Parlament?

– Electoratul nu ne-a înţeles şi s-a lăsat păcălit de teroriştii liberali. Noi am avut un mesaj clar anticorupţional, cu articole în Flux, cu zoi pe la EuTV şi cu cărţi despre gangsterii perioadei de tranziţie, Vlad Filat şi Serafim Urechean.

– Vorbiţi de cărţulia aia pe coperta căreia Filat este înconjurat de omizi?

– Exact! Dar mesajul nostru nu a avut efect. Ba chiar mulţi cititori, inspiraţi de copertă, m-au rugat
să le dau telefonul lui Filat, ca să le lămurească tehnologia de creştere a viermelui de mătase. O neruşinare totală. Noi luptăm cu gangsterii perioadei de tranziţie, iar cetăţenii neconştienţi se gândesc la un trai decent. Au o gândire periculoasă şi antistatală.

– Spuneţi-ne câteva cuvinte şi despre evenimentele din 7 aprilie 2009.

– Incontestabil, a fost o lovitură de stat, efectuată de cele 3 grupări liberale de terorişti. Dar vă mai spun un lucru, ei au fost dirigaţi din exterior de forţele oculte. Aici putem nominaliza structurile cu destinaţie specială PSY din România, PUSY CAT din SUA, Ho-Ho din Mozambik, Ha-Ha din Tonga, precum şi implicarea agenţilor structurile speciale de securitate FUCK ME -6 şi FUCK ME -7 din Marea Britanie şi bineînţeles suportul tehnic-informaţional al Papua Noii Guinei.

– Dar partidele mafiote liberale învinuiesc PPCD-ul şi SIS-ul de provocări şi incendierea Parlamentului şi Preşedinţiei…

– Tovarăş Starâş, dvs. prea bine ştiţi că toate filmările efectuate de cele trei grupări mafiot-liberale sunt nişte aberaţii. Ei se laudă că sunt filmaţi mulţi membri PPCD care chipurile au fost provocatorii evenimentelor din 7 aprilie 2009, împreună cu colaboratorii SIS-ului . Dar la toţi le e clar că tânărul ppcd-ist, Ion Galaţchi, întâmplător s-a plimbat pe acoperişul Parlamentului şi Preşedinţiei, întâmplător a transmis hârtie pentru incendiere acestor clădiri, întâmplător spune că este ba PLDM-ist, ba AMN-ist şi că este plătit pentru asta, întâmplător apare cu mine în cadru la ASEM. Andrei Plop întâmplător stătea în faţa Parlamentului cu stația de emisie-recepție în mână, Ion Duminică întâmplător fugea cu scutul în primele rânduri ale provocatorilor. Ca şi cum dvs, de exemplu, când vă plimbaţi prin Chişinău, nu v-aţi lua niciodată scutul sau când fugiţi pe acoperişurile Parlamentului sau Preşidenţiei v-aţi lăsa stația de emisie-recepție acasă?

– Eu sunt de acord cu dvs, Iurie Ivanovici. Personal, când mă plimb prin Chişinău, dar mai ales pe acoperişurile instituţiilor guvernamentale, tot timpul îmi iau scutul şi staţia de emisie-recepţie. Nu pot înţelege logica liberalilor care toate aceste întâmplări întâmplătoare le prezintă drept adevăruri adevărate. Curată neruşinare! Tovarăş Roşca, cum vă simţiţi în noua postură de prim-viceministru?

– După cum spunea tovarăş Lenin „Ministru îi ghini, da Predvoditeli îi mai ghini!” Eu deja am început a lucra fructuos pentru binele statalităţii Republicii Moldova. Îndată ce am fost numit prim-viceministru, responsabil de instituţiile de forţă, am venit la mult iubitul meu Vladimir Nicolaevici cu o propunere constructivă. I-am sugerat să creăm Ministerul Gândirii, care să absoarbă în sine toate structurile Ministerului Afacerilor Interne, SIS-ului, CCCEC-lui, Ministerului Justiţiei, Procuraturii şi sistemului judecătoresc. Vă închipuiţi ce maşinărie eficientă va fi?! Omul numai s-a gândit la ceva anticomunist, ceea ce din start este antistatal şi hop! pe la ora 3 de noapte vin colaboratorii Ministerului Gândirii şi l-au dus unde trebuie. Sau cineva a spus un banc anticomunist şi hop! – nu mai are cine achita serviciile comunale în apartamentul lui. Sau s-a uitat urât la chipul lui Voronin şi hop! – soţia degeaba îl mai aşteaptă acasă cu mâncare caldă. Sau la televizor a schimbat canalul de la Moldova1, NIT sau EuTV la ProTV şi hop! – asta e ultima emisiune la care s-a uitat. Lui Voronin foarte mult i-a plăcut iniţiativa mea. Chiar a spus că Ejov şi Beria nu fac nici două ruble ruseşti pe lângă mine.

– Şi mie îmi place iniţiativa dvs! Chiar aş spune că sunt şocat cât de tare îmi place! Unii jurnalişti mafiotizaţi, mai obraznici ar întreba, cum se îmbibă ideologia creştină a PPCD-ului cu comunismul care este oleacă ateist?

– Vladimir Nicolaevici le-a replicat tuturor canaliilor de jurnalişti independenţi, comunicând că tovarăşul Isus Hristos a fost primul comunist. Sunt total de acord cu Voronin şi deja i-am poruncit lui Cubreacov, să comande pentru Mitropolia Basarabiei icoane noi, unde Isus Hristos ţine secera şi ciocanul. Eu zic că este o decizie dificilă, dar corectă, iar pe undeva chiar pragmatică.

– Mafioţii liberali susţin că de când comuniştii sunt la putere, Republica Moldova a devenit ultima după produsul intern brut, în Europa.

– Este o propagandă mincinoasă, tipic liberală, care spun numai jumătate de adevăr! Ei văd doar partea deşartă a paharului, dar refuză să vadă partea plină! Da într-adevăr, în 8 ani de guvernare comunist-ppcd-istă am ajuns ultimii după PIB, în Europa, devansând Albania, dar în schimb am ajuns primii după nivelul sărăciei, întrecând Albania!!!

– Nu este o noutate, că după evenimentele din 7 aprilie 2009, Republica Moldova practic s-a împărţit în două tabere beligerante, cu opinii diametral opuse. Una din tabere consideră că opoziţia liberală sunt nişte terorişti, care au încercat o lovitură de stat. A doua tabără dimpotrivă, consideră că opoziţia liberală nu sunt terorişti dar nişte mafioţi criminali, care se gândesc numai cum să se îmbogăţească. Dumneavoastră care opinie o îmbrăţişaţi?

– Eu îl îmbrăţişez doar pe Voronin… glumesc….ha-ha-ha… şi pe Putin….ha-ha-ha! Dacă vorbim serios, Partidul Popular Creştin Democrat crede că în Republica Moldova este nevoie de o conciliere naţională şi pentru a împăca cele două tabere antagoniste, noi vom susţine ambele opinii.

– Cu ce mesaj va veni PPCD la alegerile anticipate? Ştiu că în fruntea listei sunt plasaţi 7 tineri magnifici din Noua Generaţie, aripa tânără a PPCD-lui…

– Iniţial erau 10 tineri magnifici pe listă, adică toată Noua Generaţie. Dar pe urmă tovarăş Cubreacov mi-a comunicat că Săndel, Gigel şi Tărcuş nu pot candida, pentru că vezi tu, legislaţia prevede vârsta candidaţilor de la 18 ani. L-am sunat pe tovarăş Voronin şi i-am spus dur, sec şi răspicat: „Stăpâne, fie-ţi milă de mine, te implor modifică vârsta minimă la 8 ani ca să poată candida şi Săndel, Gigel şi Tărcuş”. Iar el cânta, sughiţa şi-mi spunea să-l trimit la Palat pe Tărcuş, că vrea să-l ia la vânătoare.

– Cât va acumula PPCD la alegerile anticipate, fiind conduşi de aceşti 7 magnifici?

– Dacă e să ne conducem de sondajul efectuat de site-ul nostru, vom acumula minim 33%, dar eu sper la mai mult, pentru că am bănuieli că cifra e falsificată de teroriştii liberali, ajutaţi de masonii din SUA, forţele oculte din Vatican şi gangsterii din Sărata Veche şi Bucovăţ. Ştiţi care e avantajul celor 7 magnifici? Ei sunt tineri şi sperăm vreo fetiţă-două să-i voteze. Tkaciuk fiind un profesionist notoriu în PR, mi-a sugerat că în muzică formaţiile de băieţi zglobii au succes la fete, făcând trimitere la irlandezii de la „Boyzone”. El mi-a propus să fătăm un răspuns electoral britanicilor, şi să-i numim pe cei 7 magnifici – „Zona de boy” – adică zona băieţilor. Am rămas încântat de această propunere şi sperăm pe viitor împreună cu amicii mei comunişti să întinerim toată Republica Moldova transformând-o într-o imensă „Zonă de boy”.

– Am aflat că primul pe lista PPCD este Ghenadie Vaculovschi, care e un magnific jurist.

– Magnific jurist? Ei da? Nu mă ‘nebuni!

– Sincer, chiar am citit că e jurist!

– Daaa? Da eu îl foloseam până acum în calitate de un magnific şofer!

– Iar eu vă amintesc că actualmente discut cu Iurie Roşca, liderul creştin-democrat, cel mai iscusit politician cu barbă din Moldova! Acum aşteptăm sunetele telespectatorilor cu întrebări pentru invitatul nostru.
Care telespectatori? Noi ce suntem în direct? – s-a înălbit liderul oranj.

– Iura fii pe pace, lumea las să creadă că suntem chiar măi în direct ca şedinţele Parlamentului. Tu doar ştii că toţi telespectatorii care sună, de fapt sunt lucrătorii noştri din SIS. Că numai ei pot apăra statalitatea televiziunii independente-independente şi echidistante-echidistante NIT de toţi gangsterii şi teroriştii de elevi, studenţi, intelectualitate – îi şopti, făcându-i din ochi, Constantin Starâş.

– Alo, alo, Iurie care este preferata ta poezie?

– Îmi place foarte mult „Plumb” de George Bacovia.

– De ce?

– Cartuşe! Îmi aduce aminte că trebuie să-mi cumpăr mai multe cartuşe pentru pistolul meu! S-a început campania electorală, iar cartuşele sunt unul din cele mai eficiente metode de a convinge oamenii să voteze cu PPCD şi PCRM!

– Alo, alo Iurie, ce părere ai despre tovarăş Voronin?

– Pe tovarăş Voronin îl iubesc mai mult decât îngheţata, acadelele, Chupa Chups-ul precum şi alte produse care pot fi linse!

– Alo, alo, tovarăş Roşca, Moldova este o ţară de succes?

– Un vechi proverb moldovenesc spune că „Daca-i călcat într-un rahat, să ştii că o să ai succes!”. Din 2001 până în prezent tot călcăm dintr-un….. succes în altul. Iar eu, Roşca Iurie Ivanovici sunt mândru că am realizat conceptul „Moldova o ţară de ….”

Articol elaborat si pus cap la cap de corespondentul nostru fidel, d-l Ion cu Calul 🙂 Orice asemanare cu personaje reale, din viata de zi cu zi, e pur intamplatoare.

12/07/2009 Posted by | Uncategorized | 9 Comments